dinsdag 20 december 2011

Santa, Santa 1

Vorige keer postte ik over de Expo Mode kunst, een affaire. Op deze expo waren nog een aantal objecten, waarvan mijn kleine meisjes hart toch stiekem nog wel sneller ging kloppen. Je zou haast weer 6 jaar willen zijn en onder de kerstboom één van deze cadeautjes zien liggen. Om er uren naast de warme kachel met warme chocolade melk of een kopje thee van te kunnen genieten!
Het kaleidoscope poppenhuis is de ideale mix tussen een oud poppenhuis van vroeger en de moderne architectuur van vandaag. Het is werkelijke waar prachtig, de kleuren, de vorm, i love it!

                                                         Kaleidoscope House, Wheelwright & Simmons, 2000- 2008.
Zoals jullie wellicht weten ben ik een (voormalige? wegens ruimtegebrek…) NRFB (voor de non Barbie collector’s: Never removed from box barbie’s) collector van collector’s items Barbie’s. Ik sprong dan ook een gat in de lucht toen ik ineens op de begane grond van het museum ook nog eens vintage Barbie’s spotte.
 Barbie collectie in het Gemeentemuseum Den Haag

      Givenchy 2000              
                                                (model 1956 voor Audrey Hephurn)                                   

Armani, 2003

Ik viel in de ene verwondering, in de andere toen ik in een donker hoekje (tegen het zonlicht) achter een zwart gordijn antieke fashion dolls van de twee zussen Louise Lafitte-Dassaut en Augusta Desirat-Dassaut aantrof. De fashion dolls zijn vervaardigd tussen 1902-1920 en staan nu bekend onder hun beide namen: Lafitte-Desirat. Bij sommige exemplaren is de kleding op de pop vastgenaaid. Het stylen van de poppen kun je dan helaas niet meer zelf doen… De afwerking, de details, het handwerk, in één woord: subliem!

                                                Lafitte-Desirat                                                    

Viktor & Rolf doll met trouwjurk van H.K.H Princes Mabel


Miniatuur versies van de design stoelen van Dali (lippen van Mae West) en Eero Aaenio (de bolvormige kuip). Prachtig voor mijn barbie collectie ;) 
Dus mocht Santa nog cadeau ideën voor de kerst nodig hebben ;)
Ik hoor graag wat jullie er van vinden!
Veel Liefs,
Lisette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten